Regulamin
Regulamin świadczenia usług przewozu osób
1. Definicje
-
Przewoźnik – [nazwa firmy / imię i nazwisko przedsiębiorcy], świadczący usługi przewozu osób busem do Niemiec i Holandii.
-
Klient/Pasażer – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna korzystająca z usług Przewoźnika.
-
Umowa przewozu – umowa zawierana pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem, na podstawie której Przewoźnik zobowiązuje się do przewiezienia Pasażera z miejsca wyjazdu do miejsca docelowego.
-
Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania z usług Przewoźnika.
2. Postanowienia ogólne
-
Regulamin określa zasady zawierania i realizacji umów przewozu osób do Niemiec i Holandii, a także prawa i obowiązki Przewoźnika oraz Pasażera.
-
Korzystanie z usług Przewoźnika oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
-
Przewoźnik świadczy usługi przewozu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami dotyczącymi przewozu osób i przepisami dotyczącymi transportu międzynarodowego.
-
Pasażer jest zobowiązany do przestrzegania zasad niniejszego Regulaminu, a także do stosowania się do poleceń kierowcy i obsługi.
3. Rezerwacja i zawarcie umowy
-
Rezerwacji miejsca w busie można dokonać:
-
poprzez stronę internetową Przewoźnika (formularz kontaktowy lub system rezerwacyjny),
-
telefonicznie,
-
mailowo,
-
osobiście w siedzibie Przewoźnika (o ile taka możliwość jest przewidziana).
-
-
W celu dokonania rezerwacji Pasażer powinien podać niezbędne dane (m.in. imię i nazwisko, dane kontaktowe, termin i miejsce wyjazdu, miejsce docelowe, liczba osób, ewentualne bagaże dodatkowe).
-
Umowa przewozu zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia rezerwacji przez Przewoźnika. Potwierdzenie może nastąpić w formie pisemnej (e-mail, SMS) lub ustnej (telefonicznie).
4. Płatności
-
Cena za przejazd ustalana jest indywidualnie i zależy od trasy, terminu oraz ewentualnych usług dodatkowych.
-
Płatność może zostać dokonana:
-
gotówką przy wejściu do pojazdu,
-
przelewem na konto bankowe Przewoźnika (przed podróżą),
-
innymi metodami (np. płatności online), jeśli Przewoźnik takie oferuje.
-
-
W przypadku braku terminowej płatności Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji przewozu.
5. Warunki przewozu i obowiązki Pasażera
-
Pasażer zobowiązany jest do stawienia się w wyznaczonym miejscu zbiórki o ustalonej godzinie. W przypadku spóźnienia Pasażer może zostać pominięty w przewozie, bez prawa do zwrotu wpłaconej kwoty.
-
Pasażer ma obowiązek posiadać ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), a w razie konieczności – odpowiednie wizy czy dokumenty wymagane przy przekraczaniu granic.
-
Pasażer zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bezpieczeństwa, w tym do zapięcia pasów podczas jazdy, stosowania się do zakazu palenia, spożywania alkoholu czy środków odurzających w pojeździe.
-
Pasażer ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone w pojeździe lub jego wyposażeniu z własnej winy.
6. Bagaż
-
Każdy Pasażer może zabrać bezpłatnie jeden bagaż główny oraz bagaż podręczny (o ile nie ustalono inaczej). Wymiary i waga bagażu muszą mieścić się w rozsądnych granicach, określonych przez Przewoźnika (np. w regulacjach szczegółowych na stronie internetowej).
-
Dodatkowy bagaż lub bagaż o nietypowych wymiarach (np. rower, duże instrumenty muzyczne) wymaga wcześniejszego zgłoszenia i może wiązać się z dodatkowymi opłatami.
-
Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe (np. gotówkę, sprzęt elektroniczny, biżuterię) pozostawione w bagażu głównym. Zaleca się, by Pasażer przewoził przedmioty cenne w bagażu podręcznym i miał je pod stałą opieką.
7. Odwołanie i zmiana rezerwacji
-
Pasażer może odwołać rezerwację lub zmienić jej termin po wcześniejszym poinformowaniu Przewoźnika (np. telefonicznie, mailowo), z uwzględnieniem warunków ustalonych indywidualnie.
-
Przewoźnik może obciążyć Pasażera opłatą manipulacyjną w przypadku rezygnacji w krótkim terminie przed wyjazdem (np. 24 godziny), jeśli przewidziano to w cenniku lub osobnych warunkach.
-
W przypadku siły wyższej (np. warunki atmosferyczne, strajki, awarie) Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu przejazdu. W takiej sytuacji Pasażer może zażądać zwrotu wpłaconych środków lub przenieść rezerwację na inny termin.
8. Odpowiedzialność Przewoźnika
-
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za realizację przewozu z należytą starannością oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia wynikłe z przyczyn niezależnych (korki, wypadki, warunki pogodowe, kontrole graniczne, itp.).
-
W razie wystąpienia szkody w bagażu z winy Przewoźnika, odpowiedzialność jest ograniczona do wysokości określonej w przepisach prawa (np. w regulacjach o przewozie drogowym).
-
Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne koszty dodatkowe poniesione przez Pasażera z powodu opóźnienia lub odwołania kursu (np. przegapiony lot, nocleg, bilety).
9. Dane osobowe
-
Administratorem danych osobowych jest Przewoźnik: [nazwa firmy / imię i nazwisko, adres, NIP].
-
Dane osobowe Pasażerów przetwarzane są w celu realizacji umowy przewozu, kontaktu z Pasażerem oraz wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
-
Pasażer ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
-
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w [Polityce Prywatności] dostępnej na stronie internetowej Przewoźnika.
10. Reklamacje
-
Wszelkie reklamacje związane z realizacją usługi przewozu należy zgłaszać w formie pisemnej (e-mail, list) w terminie 14 dni od dnia zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
-
Przewoźnik rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania i poinformuje Pasażera o sposobie jej rozstrzygnięcia.
-
W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Przewoźnik może zaoferować rekompensatę w formie zwrotu części lub całości kosztów przejazdu bądź w innej formie uzgodnionej z Pasażerem.
11. Postanowienia końcowe
-
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie internetowej Przewoźnika i obowiązuje przez czas nieokreślony.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego oraz właściwe przepisy Unii Europejskiej.
-
Ewentualne spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z przepisami prawa polskiego.
-
Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej.