Regulamin

Regulamin

Regulamin świadczenia usług przewozu osób

1. Definicje

  1. Przewoźnik – [nazwa firmy / imię i nazwisko przedsiębiorcy], świadczący usługi przewozu osób busem do Niemiec i Holandii.

  2. Klient/Pasażer – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna korzystająca z usług Przewoźnika.

  3. Umowa przewozu – umowa zawierana pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem, na podstawie której Przewoźnik zobowiązuje się do przewiezienia Pasażera z miejsca wyjazdu do miejsca docelowego.

  4. Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania z usług Przewoźnika.

2. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady zawierania i realizacji umów przewozu osób do Niemiec i Holandii, a także prawa i obowiązki Przewoźnika oraz Pasażera.

  2. Korzystanie z usług Przewoźnika oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.

  3. Przewoźnik świadczy usługi przewozu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami dotyczącymi przewozu osób i przepisami dotyczącymi transportu międzynarodowego.

  4. Pasażer jest zobowiązany do przestrzegania zasad niniejszego Regulaminu, a także do stosowania się do poleceń kierowcy i obsługi.

3. Rezerwacja i zawarcie umowy

  1. Rezerwacji miejsca w busie można dokonać:

    • poprzez stronę internetową Przewoźnika (formularz kontaktowy lub system rezerwacyjny),

    • telefonicznie,

    • mailowo,

    • osobiście w siedzibie Przewoźnika (o ile taka możliwość jest przewidziana).

  2. W celu dokonania rezerwacji Pasażer powinien podać niezbędne dane (m.in. imię i nazwisko, dane kontaktowe, termin i miejsce wyjazdu, miejsce docelowe, liczba osób, ewentualne bagaże dodatkowe).

  3. Umowa przewozu zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia rezerwacji przez Przewoźnika. Potwierdzenie może nastąpić w formie pisemnej (e-mail, SMS) lub ustnej (telefonicznie).

4. Płatności

  1. Cena za przejazd ustalana jest indywidualnie i zależy od trasy, terminu oraz ewentualnych usług dodatkowych.

  2. Płatność może zostać dokonana:

    • gotówką przy wejściu do pojazdu,

    • przelewem na konto bankowe Przewoźnika (przed podróżą),

    • innymi metodami (np. płatności online), jeśli Przewoźnik takie oferuje.

  3. W przypadku braku terminowej płatności Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji przewozu.

5. Warunki przewozu i obowiązki Pasażera

  1. Pasażer zobowiązany jest do stawienia się w wyznaczonym miejscu zbiórki o ustalonej godzinie. W przypadku spóźnienia Pasażer może zostać pominięty w przewozie, bez prawa do zwrotu wpłaconej kwoty.

  2. Pasażer ma obowiązek posiadać ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), a w razie konieczności – odpowiednie wizy czy dokumenty wymagane przy przekraczaniu granic.

  3. Pasażer zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bezpieczeństwa, w tym do zapięcia pasów podczas jazdy, stosowania się do zakazu palenia, spożywania alkoholu czy środków odurzających w pojeździe.

  4. Pasażer ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone w pojeździe lub jego wyposażeniu z własnej winy.

6. Bagaż

  1. Każdy Pasażer może zabrać bezpłatnie jeden bagaż główny oraz bagaż podręczny (o ile nie ustalono inaczej). Wymiary i waga bagażu muszą mieścić się w rozsądnych granicach, określonych przez Przewoźnika (np. w regulacjach szczegółowych na stronie internetowej).

  2. Dodatkowy bagaż lub bagaż o nietypowych wymiarach (np. rower, duże instrumenty muzyczne) wymaga wcześniejszego zgłoszenia i może wiązać się z dodatkowymi opłatami.

  3. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe (np. gotówkę, sprzęt elektroniczny, biżuterię) pozostawione w bagażu głównym. Zaleca się, by Pasażer przewoził przedmioty cenne w bagażu podręcznym i miał je pod stałą opieką.

7. Odwołanie i zmiana rezerwacji

  1. Pasażer może odwołać rezerwację lub zmienić jej termin po wcześniejszym poinformowaniu Przewoźnika (np. telefonicznie, mailowo), z uwzględnieniem warunków ustalonych indywidualnie.

  2. Przewoźnik może obciążyć Pasażera opłatą manipulacyjną w przypadku rezygnacji w krótkim terminie przed wyjazdem (np. 24 godziny), jeśli przewidziano to w cenniku lub osobnych warunkach.

  3. W przypadku siły wyższej (np. warunki atmosferyczne, strajki, awarie) Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu przejazdu. W takiej sytuacji Pasażer może zażądać zwrotu wpłaconych środków lub przenieść rezerwację na inny termin.

8. Odpowiedzialność Przewoźnika

  1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za realizację przewozu z należytą starannością oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  2. Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia wynikłe z przyczyn niezależnych (korki, wypadki, warunki pogodowe, kontrole graniczne, itp.).

  3. W razie wystąpienia szkody w bagażu z winy Przewoźnika, odpowiedzialność jest ograniczona do wysokości określonej w przepisach prawa (np. w regulacjach o przewozie drogowym).

  4. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne koszty dodatkowe poniesione przez Pasażera z powodu opóźnienia lub odwołania kursu (np. przegapiony lot, nocleg, bilety).

9. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych jest Przewoźnik: [nazwa firmy / imię i nazwisko, adres, NIP].

  2. Dane osobowe Pasażerów przetwarzane są w celu realizacji umowy przewozu, kontaktu z Pasażerem oraz wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.

  3. Pasażer ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

  4. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w [Polityce Prywatności] dostępnej na stronie internetowej Przewoźnika.

10. Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje związane z realizacją usługi przewozu należy zgłaszać w formie pisemnej (e-mail, list) w terminie 14 dni od dnia zdarzenia będącego podstawą reklamacji.

  2. Przewoźnik rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania i poinformuje Pasażera o sposobie jej rozstrzygnięcia.

  3. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Przewoźnik może zaoferować rekompensatę w formie zwrotu części lub całości kosztów przejazdu bądź w innej formie uzgodnionej z Pasażerem.

11. Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie internetowej Przewoźnika i obowiązuje przez czas nieokreślony.

  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego oraz właściwe przepisy Unii Europejskiej.

  3. Ewentualne spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z przepisami prawa polskiego.

  4. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej.